Tuplex d.o.o.

SPLOŠNI POGOJI PRODAJE

I. Splošno

1.1. Naslednji Splošni pogoji prodaje (v nadaljevanju: Splošni pogoji) veljajo za prodajo blaga in dobavo blaga in/ali storitev ter sklenitev pogodbe za le-tega (v nadaljevanju: Izdelek), ki je predmet dejavnosti podjetja Tuplex d.o.o. (v nadaljevanju: Prodajalec), z vsako stranko naročnikom (v nadaljevanju: Kupec).

1.2. Naročnik s sprejemom ponudbe, potrditvijo naročila ali dostavo izdelka  sprejema določila Splošnih pogojev poslovanja brez predhodnega izrecnega pisnega soglasja.

1.3. Splošni pogoji so objavljeni na spletni strani Prodajalca www.tuplex.si in so izpostavljeni v poslovnih prostorih Prodajalca ter predstavljajo zavezujočo vsebino vsake ponudbe, potrditve naročila, dostave ali pogodbe, ki jo Prodajalec sklene s Kupci.

1.4. V primeru, če bi bila in/ali postala neveljavna katera koli določba teh Splošnih pogojev, se uporabi tista zakonska določba/določbe, ki dosegajo najbližji ciljni gospodarski namen, vendar neveljavnost posamezne določbe ne vpliva na veljavnost teh pogojev oziroma sklenjene pogodbe.

II. Naročila in sklepanje pogodb

2.1. Vse ponudbe Prodajalca so neobvezujoče in brez obveznosti. Na podlagi povpraševanja Kupca bo Prodajalec dostavil ponudbo za želeni izdelek ali storitev. Naročilo ponujenega izdelka/storitve po teh Splošnih pogojih, v skladu s ponudbo iz prejšnjega odstavka teh Splošnih pogojev in v roku veljavnosti ponudbe, se šteje za sprejem ponudbe s strani Kupca.
Ponudba mora biti sprejeta v pisni obliki. Pogoj pisne oblike je izpolnjen, če je sprejem ponudbe ali naročila dostavljen po faksu, pošti ali z dostavo ali po elektronski pošti ali na drug elektronski način.

Prodajalec bo pisno naročilo Kupca obravnaval, če bo iz njega jasno razvidno naziv, naslov sedeža oziroma prebivališča Kupca, ime in podpis pošiljatelja naročila, žig Kupca (pri pravnih osebah in obrtih), vrsta in količina blaga in storitev, zahtevani rok in rok možnosti dostave blaga in/ali storitev.

2.2 Če je dobavni rok naveden na naročilu, se bo Prodajalec izjavil o realnosti dobavnega roka in drugih pogojev. V primeru, da gre za artikle blaga, ki jih Prodajalec ne more dostaviti v zahtevanem roku in se Kupec ne strinja z drugačnimi pogoji dobave istih artiklov, bo naročilo stornirano v delu, ki se nanaša na tiste artikle blaga.

.2.3. V kolikor Prodajalec ugotovi, da ne razpolaga z vrsto, kvaliteto in/ali količino naročenega blaga in/ali storitve, bo Prodajalec v roku 8 dni od prejema naročila, o tem obvestil Kupca in navedel morebitni drugačni rok dostave. Kupec je dolžan v 3 dneh od prejema tega obvestila Prodajalcu sporočiti, ali se strinja z novim rokom dostave, sicer se šteje, da je Prodajalec odstopil od naročila.

2.4. Naročilo ne zavezuje Prodajalca v primeru, če sta zaradi razlogov na katere ne more vplivati, višje sile ali ravnanja kupca ali tretjih oseb, kamor sodijo tudi dobavitelji, ki Prodajalcu dostavljajo blago, dobava in prodaja blaga onemogočeni ali bistveno oteženi ali če Prodajalcu grozijo precejšnje izgube.

2.5. V primeru, če Kupec naroči nestandardni izdelek, na primer izdelek, ki ga Prodajalec trenutno nima na zalogi ali nima zapakiranega, razrezanega na drugačen način od tovarniškega, ne glede na vsebino naročila in morebitne predhodne dogovore strank, lahko Prodajalec od Kupca zahteva plačilo akontacije od cene naročenega izdelka, kar je Kupec dolžan plačati.

III. Tolerance in kakovost

3.1. Tolerance glede dimenzij, teže in drugih parametrov se v tej industriji praviloma uporabljajo v skladu z normativi za posamezne vrste izdelkov, in razen če se pogodbeni stranki ne dogovorita drugače, je dovoljeno odstopanje blaga +/- 5%.
3.2. Če se stranki glede kakovosti in embalaže izdelka nista podrobneje dogovorili, se šteje, da mora biti dobavljeni izdelek kvalitete, ki ustreza povprečnim zahtevam za določeno vrsto in tip izdelka, in da bi moral biti pakiran oz. nepakiran v skladu z veljavnimi standardi in predpisi, ki jih uporablja Prodajalec ali njegovi dobavitelji.
3.3. V kolikor Kupec zahteva ateste, tehnične liste, garancije, certifikate za dobavljeno blago, je dolžan to izrecno navesti na svojem naročilu.


IV. Cena

4.1. Cene so izražene v EUR in so predmet davka na dodano vrednost v skladu s pozitivnimi predpisi Republike Slovenije.
4.2. V kolikor Prodajalec v ponudbi ni navedel drugače, cena navedena v ponudbi ne vključuje stroškov atestiranja, odobritve in testiranja blaga s strani Kupca, ki se bodo prišteli k ceni blaga.

4.3. Embalaža ni vključena v ceno, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Prodajalec si pridržuje pravico zaračunati stroške pakiranja ali druge dodatne stroške ter izdati račun za opravljeno storitev ali te stroške vključiti v ceno izdelka.
4.4. Vsi ostali stroški (prevoz, zavarovanje, davki, carine, uvozna in izvozna dovoljenja itd.) se zaračunajo dodatno.

.4.5. V kolikor je od dneva sprejema ponudbe do dneva plačila prišlo do spremembe davčne stopnje ali do spremembe cen surovin za več kot 5 %, lahko Prodajalec ustrezno spremeni cene, čeprav navedeno ni bilo vključeno v ponudbo.

4.6. Prodajalec si pridržuje pravico do delnih dobav po naročilu Kupca, ter za vsako posamezno dobavo izda poseben račun.

V. Dokumentacija

5.1. Podatki, ki so navedeni v naših katalogih, brošurah, spletnih mestih, programih za izbiro izdelkov, tehničnih listih, navodilih za montažo in kateri koli drugi obliki (v nadaljevanju: dokumentacija), se lahko spremenijo brez predhodne napovedi, izdelek pa se lahko razlikuje in/ali odstopa od dokumentacije glede na to, da Prodajalec le-te dobi od Proizvajalca in Dobavitelja.

VI. Plačilo / Pravice in Tveganja

6.1. Plačila se izvedejo neposredno na račun Prodajalca pred dostavo, razen če je v pogodbi/sprejemu ponudbe/potrdilu naročila določeno drugače. V primeru dogovorjenega zamika plačila, bo Kupec Prodajalcu zagotovil sprejemljivo sredstvo zavarovanja plačila pred izročitvijo.

V primeru dogovora, da se prodaja izvede z odlogom plačila, bo plačilo izvedeno do roka, navedenega na računu.

6.2. Kupec in Prodajalec se zavezujeta, da bosta krila transakcijske stroške lastne banke. Za dan plačila se šteje dan, ko je plačilo s strani Kupca vidno na računu Prodajalca.

6.3. V primeru zamude pri plačilu ima Prodajalec pravico – brez poseganja v druge pravice in zahtevke, ki mu pripadajo – odstopiti od pogodbe, v tem primeru pa je Kupec dolžan zadržano blago brez odlašanja vrniti Prodajalcu oziroma prekiniti nadaljnje dobave in zahtevati nadomestilo škode ter zaračunati zakonske zamudne obresti na znesek, za katerega je bil rok plačila prekoračen.
6.5. Izdelek ostane v lasti Prodajalca do poplačila celotne terjatve, oziroma do izpolnitve vseh obveznosti Kupca do Prodajalca.
6.6. Tveganje nenamerne izgube ali poškodbe pridržanega blaga nosi Kupec od trenutka, ko mu je izročeno. V času pridržka lastninske pravice Kupec zadržanega blaga ne sme pravno obremeniti ali uporabiti kot zavarovanje plačila proti tretjim osebam.
6.7. Kupec je dolžan nemudoma Prodajalca obvestiti o vsakem zasegu zadržanega blaga ali intervenciji s strani tretjih oseb.
6.8. Kupec ne more iz kakršnega koli razloga zavrniti plačila izročenega izdelka ali enostransko zmanjšati (ali kompenzirati) višino terjatve ali nakazila.

VII. Nadomestila v primeru preklica naročila

7.1. Vse pisne zahteve Kupca za kvalitativne ali kvantitativne spremembe v 24 urah po prejemu potrditve naročila bodo brezplačno sprejete, v kolikor blago še ni dostavljeno, v kolikor pa je blago že dostavljeno, bo zahteva za kvalitativne ali kvantitativne spremembe v 24 urah po prejemu potrditve naročila sprejeta, vendar z obveznostjo Kupca, da Prodajalcu povrne stroške nove pošiljke.

7.2. V kolikor Kupec neupravičeno ali prepozno odstopi od naročila, si Prodajalec pridržuje pravico do povrnitve nastalih stroškov v breme Kupca, vključno z izgubljenim dobičkom.

VIII. Dostava in prevzem pošiljke

8.1. Prodajalec se zavezuje, da bo spoštoval dobavne roke, navedene v potrditvi naročila. Dobavni roki za Prodajalca začnejo teči z dnem potrditve končnega naročila s strani Kupca, vedno pod pogojem, da je Kupec izpolnil vse morebitne obveznosti do Prodajalca. Če je predpogoj za dobavo pridobitev dokumentacije s strani Kupca, začnejo dobavni roki teči z dnem, ko Prodajalec prejme vso to dokumentacijo od Kupca.

8.2. Pred dogovorjenim datumom dobave izdelka mora Kupec Prodajalcu posredovati podatke, ki omogočajo identifikacijo osebe, pooblaščene za prevzem izdelka. Če ti podatki niso posredovani Prodajalcu, lahko Prodajalec izroči blago kateri koli osebi, ki je aktivna na mestu dostave ob dogovorjenem času, in ta oseba se bo štela za pooblaščeno za prevzem izdelka.
Če Prodajalec zagotovi prevoz izdelka na dogovorjeno mesto dostave, je Kupec dolžan zagotoviti takojšnje razkladanje izdelka na tem mestu. Prodajalec ni dolžan sodelovati pri razkladanju izdelka, ampak je to izključna obveznost Kupca.

8.3. V primeru zamude pri dobavi izdelka, Prodajalec ne odgovarja za nastale posredne ali neposredne stroške, prav tako pa Kupec ne more preklicati naročila.

8.4. Prodajalec ne odgovarja za škodo, nastalo zaradi nemožnosti dobave iz opravičenih razlogov, o čemer je dolžan Kupca pravočasno pisno obvestiti.

8.5. S prevzemom blaga in podpisom odpremnega dokumenta/odpremnice s strani Kupca, se šteje, da je bila dostava izdelka pravilno opravljena.

8.6. Prodajalec si pridržuje pravico do povračila stroškov za vsak dan skladiščenja blaga, ki ga je Kupec naročil in ga ni prevzel, in sicer v višini 2% bruto cene izdelka za vsak dan skladiščenja, po poteku roka pa 30 dni od dneva, ko bi moral Kupec blago prevzeti, se šteje, da je Kupec blago brezplačno odstopil v korist Prodajalca.

IX. Vračilo blaga

9.1. Kupec lahko vrne dobavljeni izdelek le s predhodnim soglasjem Prodajalca.

9.2. Vračilo izdelka pomeni, da se razume, da se blago vrne v skladišče Prodajalca nepoškodovano, v originalni embalaži, pri čemer Kupec nosi stroške prevoza.

9.3. Prodajalec ima pravico zmanjšati vrednost blaga, ki ga Kupec vrača.

X. Stvarne napake

10.1. Prodajalec odgovarja za stvarne napake na izdelku, ki jih je le-ta imel takrat, ko je nevarnost prešla na Kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne. Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo po tem, ko je nevarnost prešla na Kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem. Prodajalec pa ne odgovarja za napake, ki so bile Kupcu znane ob sklenitvi pogodbe, oziroma mu niso mogle ostati neznane.

10.2. Kupec je dolžan prejeti izdelek nemudoma pregledati oziroma ga dati v pregled, in o očitnih napakah obvestiti Prodajalca v osmih dneh, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma, sicer izgubi pravico, ki mu gre iz tega naslova.
10.3. Če se potem, ko je Kupec prevzel stvar pokaže, da ima stvar kakšno napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti (skrita napaka), mora Kupec obvestiti o njej Prodajalca v osmih dneh, šteto od dneva, ko je napako opazil, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma; sicer izgubi to pravico. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo potem, ko mine šest mesecev, odkar je bila stvar izročena, razen če je bil v pogodbi določen daljši rok.

10.4. Kupec, ki je o napaki na izdelku ali njegovih delih pravočasno in pravilno obvestil
prodajalca, ima pravico na odpravo napake. Prodajalec je dolžan napako odpraviti na svoje stroške in v primernem roku. Če odprava napake ni mogoča, bo Prodajalec izročil Kupcu drugo stvar brez napake. V primeru, da niti odprava napak niti izročitev druge stvari brez napake nista mogoča, ima Kupec pravico odstopiti od pogodbe, razen če izjavi, da zahteva znižanje kupnine.

10.5. Prodajalec ne odgovarja za napake, povezane z neznatnimi odstopanji od dogovorjene kakovosti Izdelka, za napake, nastale zaradi nestrokovne ali neustrezne uporabe, uporabe neustrezne opreme, prevelike obremenitve blaga, naravne obrabe, kemične, elektrokemične, biološke in druge vplive, za napake, nastale zaradi nestrokovne montaže ali nepravilne uvedbe v obratovanje s strani Kupca ali tretje osebe, če jih ni mogoče pripisati krivdi Prodajalca.

10.6. Prodajalec ne odgovarja kupcu ali tretjim osebam za kakršno koli škodo, nastalo zaradi neustrezne ali nestrokovne uporabe izdelka, neustreznih popravil ali sprememb izdelka  10.6. Prodajalec ne odgovarja kupcu ali tretjim osebam za kakršno koli škodo, nastalo zaradi neustrezne ali nestrokovne uporabe izdelka, neustreznih popravil ali sprememb izdelka  s strani Kupca ali tretje osebe, v nasprotju z navodili in pogoji proizvajalca.

XI. Pravne napake

11.1. Prodajalec odgovarja, če ima na prodani stvari kdo tretji kakšno pravico, ki izključuje, zmanjšuje ali omejuje Kupčevo pravico, pa o njej Kupec ni bil obveščen in tudi ni privolil, da bi vzel stvar, ki je z njo obremenjena.

11.2. Če se pokaže, da si tretji lasti kakšno pravico na stvari, mora Kupec o tem obvestiti Prodajalca, razen če mu je to že znano, in zahtevati od njega, da stvar v primernem roku oprosti take pravice ali zahteve; če pa so predmet pogodbe stvari, določene po vrsti, mu mora izročiti drugo stvar brez pravne napake. Če prodajalec ne ravna po kupčevi zahtevi in kdo kupcu stvar vzame, je pogodba razdrta po samem zakonu; če pa je kupčeva pravica zmanjšana ali omejena, sme kupec po svoji izbiri odstopiti od pogodbe ali zahtevati sorazmerno znižanje kupnine.

XII. Odpoved od odgovornosti

12.1. Prodajalec ne odgovarja za nepravilno dostavo, ki je posledica napake ali napačne specifikacije s strani Kupca.

12.2. Prodajalec ne odgovarja za morebitne stroške, ki bi nastali zaradi nedelovanja izdelka (prekinitve dela, stroški prevoza, stroški najema nadomestnega izdelka, stroški zamenjave izdelka itd.).

12.3. Prodajalec ne odgovarja za škodo, nastalo zaradi nemožnosti odprave napak na izdelku, zaradi delovanja »višje sile« ali dogodkov, na katere Prodajalec nima vpliva (epidemije, mobilizacije, vojne, delovni spori, uvozne in izvozne omejitve, embargo, nesreče, prepozne ali nepopolne dobave surovin, izdelkov in polizdelkov itd.).

12.4. Prodajalec odgovarja za kakovost vsakega posameznega vgrajenega dela v mejah odgovornosti proizvajalca in v mejah proizvajalčeve specifikacije kakovosti, če te ni, pa v mejah minimalne pričakovane kakovosti.

XIII. Garancija

13.1. Ob nakupu izdelkov, za katere Proizvajalec izdelka daje prostovoljno garancijo, bo Prodajalec kupcu vedno izročil garancijski list in navodila za sestavo in/ali uporabo izdelka.

XIV. Zaupnost podatkov

14.1. Kupec se zavezuje, da informacij o pogojih in podrobnostih sodelovanja s Prodajalcem ali Prodajalčeve dokumentacije ne bo delil s tretjimi osebami.

XV. Pristojnost

15.1. Morebitne spore bosta Kupec in Prodajalec reševala sporazumno, v nasprotnem primeru je pristojno sodišče v Ljubaljni.

 

Splošni pogoji so bili nazadnje posodobljeni 1.10.2023.